متظاهرون معارضون للحرب على غزة يعتصمون بجامعات أسترالية

3 مايو 2024آخر تحديث :
(231023) -- BRUSSELS, Oct. 23, 2023 (Xinhua) -- People take part in a demonstration near the European Union headquarters in Brussels, Belgium, Oct. 22, 2023. A large demonstration rallied on Sunday afternoon in Brussels, calling for an immediate ceasefire in Gaza Strip. According to police, more than 12,000 people from over 34 associations and organizations participated in the marching and rally, supporting innocent Palestinians who have suffered the conflicts between Israel and Hamas (the Gaza-ruling Palestinian Islamic Resistance Movement) for two weeks. (Xinhua/Zhao Dingzhe)

احتشد مئات المحتجين على الحرب الإسرائيلية على غزة أمام واحدة من أبرز الجامعات الأسترالية اليوم الجمعة مطالبين إياها بسحب استثماراتها من الشركات التي تربطها علاقات بإسرائيل.

واعتصم ناشطون مؤيدون للفلسطينيين الأسبوع الماضي خارج القاعة الرئيسية بجامعة سيدني، إحدى أكبر مؤسسات التعليم العالي في أستراليا.

وأعلن محتجون اعتصامات مماثلة في جامعات بملبورن وكانبيرا ومدن أسترالية أخرى.

وعلى عكس ما يحدث في الولايات المتحدة حيث تفض الشرطة اعتصامات مؤيدة للفلسطينيين بالقوة في عدد من الجامعات، اتسمت مواقع الاحتجاج في أستراليا بأجواء سلمية مع وجود الشرطة بأعداد ضئيلة.