الرئيسية / منوعات / الزاوية الصحية / الجفاف “يهدد” أطفال كوريا الشمالية
A North Korean woman walks across fields amid a dry and barren landscape on the banks of the Yalu River some 70km north of Dandong in northeast China's Liaoning province which lies across the river from the North Korean border town of Siniuju on November 24, 2010. Chinese state media coverage of the Korean peninsula shelling incident has avoided criticising Beijing's close ally Pyongyang and even said the episode showed North Korea's "toughness" after the reclusive communist state fired a deadly barrage of artillery shells onto a South Korean island on November 23 in one of the most serious border incidents since the 1950-1953 war, sparking global condemnation of Pyongyang. AFP PHOTO/Frederic J. BROWN (Photo credit should read FREDERIC J. BROWN/AFP/Getty Images)

الجفاف “يهدد” أطفال كوريا الشمالية

قالت منظمة الأمم المتحدة للطفولة (يونيسيف)، الأربعاء، إن جفافا شديدا في كوريا الشمالية يهدد حياة الأطفال، وإن الكثيرين بالفعل معرضون لخطر الإصابة بالأمراض وسوء التغذية.

وأضافت في بيان إن هناك ارتفاعا حادا في حالات الإصابة بالإسهال بين الأطفال في المناطق التي أصابها الجفاف، مع تراجع خدمات مياه الشرب الآمنة والصرف الصحي.

وقال المدير الإقليمي للمنظمة دانييل تول: “نقص الأمطار يقلص فرص الحصول على مياه نظيفة ويقوض النظافة العامة ويضع حياة الأطفال في خطر”، وفق ما ذكرت وكالة رويترز.

وتقول كوريا الشمالية إنها تشهد أسوأ موجة جفاف في قرن، مما يؤثر سلبا على بعض أقاليمها الزراعية الرئيسية.

وأشارت دراسة في عام 2012 إلى أن واحدا من كل أربعة أطفال يعانون من سوء التغذية في كوريا الشمالية. utilisatrice de cialis femme.